Mikä Mannerheimin Lastensuojeluliitto?

Mannerheimin Lastensuojeluliitto (MLL)  on avoin kansalaisjärjestö, joka edistää lasten, nuorten ja lapsiperheiden hyvinvointia. Järjestö muodostuu keskusjärjestöstä ja kymmenestä piirijärjestöstä. Näiden lisäksi on yli 550 paikallisjärjestöä, joista yksi on Vuoreksen paikallisyhdistys. Pidämme Vuoreksessa Vauvakahvilaa, joka on vakiinnuttanut paikkansa tärkeänä osana Vuoreksen lapsiperhetoimintaa.

Kuka ja miten pääsee toimintaan mukaan?

Toimintamme on avointa kaikille Vuoreksen ja lähialueiden lapsiperheille. Olet lämpimästi tervetullut vauvakahvilaan ja muihin tapahtumiimme olitpa sitten yhdistyksen jäsen tai satunnaisempi kävijä!

MLL Vuores pyörii täysin vapaaehtoisvoimin. Joukkoomme tarvitaankin jatkuvasti myös uusia innokkaita tekijöitä järjestämään toimintaa. Vapaaehtoisuus ei edellytä jäsenyyttä tai pitkää sitoutumista. Voit olla mukana kahvilatoiminnassa tai silloin tällöin tapahtumissa, juuri sen verran kuin itsellesi sopii. Nuori tai vanha, alan opiskelija, vanhempi tai isovanhempi - yhdistyksemme toimintaan ovat tervetulleita ihan kaikki! Tule juttusille kahvilassa tai laita sähköpostia, kerromme toiminnastamme mielellämme lisää.

Kiinnostaako sinua toimiminen MLL:n paikallisyhdistyksen hallituksessa? Ota hallitukseen yhteyttä sähköpostitse tai tule kokoukseen tutustumaan toimintaamme ja muihin hallituslaisiin. Hallituksessa voi olla varsinaisena jäsenenä tai varajäsenenä.

Ilmoittaudu vapaaehtoiseksi!

Jäseneksi

MLL:n jäsenyys on helppo tapa osoittaa, että olet pienen puolella. Se on kannanotto lasten ja perheiden puolesta. MLL puolustaa lapsen oikeuksia, auttaa ja tukee perheitä arjessa, järjestää hauskaa tekemistä kaikenikäisille sekä tarjoaa mielekästä vapaaehtoistyötä lasten ja perheiden kanssa.

MLL:n jäsenenä olet rakentamassa hyvää ja turvallista arkea lapsille ja perheille sekä kansallisesti että täällä Vuoreksessa. Jäsenmaksujen avulla MLL esimerkiksi kouluttaa perhekummeja vanhempien tueksi ja tukioppilaita turvallisen kouluyhteisön rakentajiksi, ylläpitää joka päivä avoinna olevaa Lasten ja nuorten puhelinta ja chatia, tuo nuorten omaa ääntä kuuluviin Nuortennetissä sekä lievittää yksinäisyyttä tarjoamalla avoimia kohtaamispaikkoja, kuten perhekahviloita.

Jäsenyydellä tuet myös MLL Vuoreksen paikallista toimintaa, mm. vauvakahvilan ja erilaisten lapsiperhetapahtumien järjestämistä. Jäsenemme ovat oikeutettuja myös erilaisiin jäsenetuihin.

Jäseneksi voit liittyä helposti netissä täältä.

Aikuisjäsenet

MLL Vuoreksen jäsenmaksu aikuisjäsenille on 25 euroa vuodessa.

Lapsi- ja nuorisojäsenet

MLL:n jäsenyys on maksuton kaikille alle 18-vuotiaille jäsenille. Alle 15-vuotias lapsi voi huoltajan suostumuksella liittyä jäseneksi.

15-17-vuotiaita jäseniä kutsutaan nuorisojäseniksi. Jäsenyysvuotta edeltäneenä vuonna 18 vuotta täyttäneet nuoret siirretään automaattisesti aikuisjäseniksi.

Kannatusjäsenyys

Oletko yrittäjä? Voit liittyä yritysjäseneksi ja tukea toimintaamme rahallisesti tai muulla yhteistyösopimuksella. Ota yhteyttä, etsitään yhdessä sopiva ratkaisu yhteistyölle.